Ensam men ändå inte..

Just nu
upptas mina tankar av en person som inte befinner sig så väldigt långt
bort ifrån mig. Jag lärde känna honom genom våra grannar och det är
inte så många år sedan, kanske fem. Denne man är en hästkarl av det
gamla snittet, en hästkarl som driver sin gård som det gjordes förr. I
hans skog, på hans marker, i hans naturbeten körs det inga traktorer,
det finns inga djupa sönderkörda diken bland gran och tall, det ligger
ingen ensilageplast i drivor bredvid ladugården. Nej där står det
istället en hästräfsa, en ringvält och en gummihjulsvagn. Allt med
skaklar eller parstång avsett för hästkrafter på fyra ben. Denne man är
uppvuxen med ett synesätt och ett handlande som inte passar in i vårat
moderna samhälle i dag, långtifrån. Många skakar på huvudet, höjer på
ögonbrynen och tänker tyst: "varför hålla på som du gör" ? Det handlar
om acceptans, varför får denne man inte fortsätta med sitt hästdrivna
jordbruk ? Varför får han inte slå höet när det passar honom, varför
får han inte leva som han alltid har gjort ? Nej så brukar vi inte jord
och mark idag, säger de som är förståsigpåare. Och så kommer den
svenska avundsjukan in i bilden. Denne man lever sitt liv i total
enkelhet, han har valt att göra så, ge honom då acceptansen att få göra
det.
På ålderns höst är det inte alltid krafterna är på topp, sjukdomar
kan komma snabbare än man anar. Du, jag, vi kan bli sjuka, oförmögna
att kunna göra det där vardagliga som måste göras när man har djur och
gård. Det är då de finns, de ärliga och trofasta vännerna som kommer
till undsättning. Som ger ett hjälpande handtag tills det har ordnat
till sig igen. Sådana vänner ska man vara rädd om och det är denne
hästkarl. När ens djurhållning inte är på topp, så som alla myndigheter kräver, kan det gå väldigt snabbt. Människan skyr inga medel till
att ondgöra sig över den person som för stunden inte orkar med alla
sysslor. Det är då de stora bossarna kommer och höjer en varningens
finger. Fungerar det inte tar vi dina hästar ifrån dig är uppmaningen !
Kaos uppstår, vad ska hända härnäst ? Vad är rätt och fel ? Vad kan
göras ? Vad kan vi hjälp till med ? De goda vännerna tar steget ut,
agerar och manifesterar i hopp om att de stora bossarna ska tänka om
och utgå från hur situationen ser ut idag. Om de lyckas vet ingen ännu..

Publicerat i Okategoriserade | 6 kommentarer

Hästig månad

Oj vad tiden flyger iväg. Ännu en månad har gått sedan sista bloggningen här på spacet. Det blev ett längre uppehåll  – alldeles för mycket av de negativa energierna kom farande och jag fick en del tankar att fundera över. Nog om detta, jag vet vilken väg jag går och vilka som står mig närmast.
Mycket mycket har hänt under denna månad. Skulle jag skriva om allt blev det flera timmar framför burken, men en sammanfattning ska jag nog få till.
Fokus under augusti månad var premeringen i Norra Ljunga med Svenska Hästavelsförbundet och Föreningen Nordsvenska Hästen som arrangör.
Veckan innan var det träning, men det kom inte alls så många som jag trodde. Vet inte vad nordsvenskfolket gjorde den kvällen. Kanske är de fullärda inom visning och körning ?  Karisma och jag åkte ned och det blev en trivsam kväll. Vi fikade och tjötade häst. Carina och Göran instruerade och gav oss sina bästa tips.
Helgen veckan efter var det så dags för den stora nervkittlande och magskriande hästpremieringen. Gott stöd och support från Gunnar med familj hela helgen gjorde att åtminstonde ett antal fjärilar satte sig stilla. Dagen innan dagen D tog jag semester, det kändes som det fanns 1000 saker att syssla med..  En sista runda med åttahjulingen företogs på fm. På kvällen tog alla tvåbenta en runda med gummihjulsvagen och Karisma innan det var dags för den obligatoriska tvättningen. Karisma säger väl inte precis ja tack och amen till en dusch men hon finner sig i det efter en stund.
Lördagen kom, Lurvan lastades och iväg for vi. Gunnar skulle göra ett FKP med Erlands Garp och jag skulle köra KBI. Garp blev lite skraj för en lösspringade hund i skogsbrynet och efterföljande barn som hojtade så han blev lite ofokuserad. Ändå blev det fina 21 poäng på protokollet när kördomaren var klar. Gött jobbat Gunnar med Garp. På exteriörbedömningen blev det hela 5 * 8 –  40 poäng som är alla tiders !
Karisma och jag lyckades med 40 poäng i KBI körningen. Hon klev ur skakeln vid anspänningen så där fick vi några tapp annars gick det bra. Domaren tyckte inte att hon blev helt avslappnad i sina halter, Karisma är den typen av häst soom gärna kollar in läget i sin omgivning så det tar jag med ro. Den dagen skulle vi inte ha mer poäng, så är det.  I fyra års ringen blev det jackpott av stora mått. Domaren, Kurt Larsson gillade verkligen Lurvan och gav henne hela 10 poäng på typen. Maxpoängen vad man kan få. Blev så jädrans glad så jag hoppade på stället. Trodde inte det var sant när han läste från protokollet.
Typ: Excellent rastyp – 10
Huvud hals & bål: Vackert huvud, välformad hals, bra bog och djup, Stark överlinje och välformat kors – 9
Extremiteter och deras korrekthet: Obetydligt tåtrång fram – 7
Rörelsemekanik i skritt: Vägvinnande, går genom hela kroppen – 9
Skritten beskrev han som en rörelse från öronsnibben ända ut till svanstippen !  He he.. han har allt lite humor den där Larsson.
Rörelsemekanik i trav: Lätt och vägvinnande  – 8
Det mina vänner gör hela 43 poäng för Starrikes Karisma. Stolt som en tupp är jag och evigt tacksam över att familjen Håkansson sålde henne till mig.
Nöjda över dagen åkte vi hem och kvällen firades med bubbel så klart.
När man får uppleva en sådan dag, är det positiva energier om något. Man blir så härligt upprymd och glad, stolt över sin älskade häst, goda vänner och familj som finns i en liv. En dag som kommer finnas med mig hela livet ut.
 
Augusti månad bjöd även på Hästdagen anordnad av Nordsvenska Hästen riks och Östergötlands distriket. Har aldrig någonsin varit med om en sådat organiserat och välplanerat arrangemang. Dock dippade det lite fram på kvällningen när maten kom serverandes hipp som happ med annars blev det bara pluspoäng från mig.
Östergötland har kommit långt i sitt arbete med utbildning av de unga nordsvenska hästarna. Många tjejer kör sina hästar och det är kul att se.
Avelsmaterialet är starkt och det bevisades gång på gång med alla vackra hästar i uppvisningsringen.
 
En annan händelse som också kommer sätta sina spår livet ut är Kyrkesöndagen till Alseda Kyrka härom sistens. Den 26.e i ordningen enligt uppgift, den första för mig. Ingvar Ludde Lundin och jag bestämde oss för att köra par denna dag. Så vi tog med oss varsin häst och lånade en tjusig skånsk åkvagn av Nils-Erik. Att komma tidsenligt klädd var önskemål från arrangören så jag lånade ihop värsta fin stassen av Therese i Kulebo. Stort tack till dig min vän för hjälpen.
Kändes jättekul att få köra par till kyrkan på stora landsvägen, där bilar, lastbilar och motorcyklister körde om oss och pållarna gjorde inget annat än att trava i kort samlad trav med bärighet som heter duga. Åhhh vad gött det kändes då. Ludde och N-E njöt nog lika mycket de med.
Ingen gladare än jag den dagen.
 
Förra helgen var maxad av hästupplevelser. Det var dags att visa häst på Kvinnersta premieringen och agera hjälpkusk till Gunnar som skulle köra två FKP med Kulebos Uno och Bellini. Vi startade tidigt på morgonen och kom i god tid fram till premieringsplatsen.
Docka och Tindra kamperade ihop i transporten under tiden killarna kördes i FKP. Gunnar hade full koll på läget och det blev full pott poängmässigt, både på Uno och Bellini. 25 poäng av 25 möjliga. Det kallar jag för en rejäl födelsedagspresent, mycket bättre kan det inte bli ! Efter lunch var det dags för mig att visa häst. Båda tjejerna skulle visas i samma ring så det blev lite pusslande, men det gick ju det med. Efter Ronnys kritiska blickar och överläggningar med Per-Ola Olsson så skulle Gunnar göra halt med Docka !! Jag hajjade direkt vad som skulle komma i nästa sekund från Ronny, alla de andra skulle ordna in sig rätt i ledet efter ekipaget som gjorde halt först och detta betydde att Docka e. Reko 1880 tog hem första platsen i 2 års ringen med 39 p. HURRRA!!!!  Glädjen var stor, ännu en superpresent på födelsedagen som egentligen kom först på måndagen för Gunnar. Tindra knep 37 poäng och med facit i hand, behöver tjejen komma i sin stora kostym rätt rejält. Ett år till så blir hon alla tiders.
Kulebos Uno är lugnet själv, lunkar på, skrittar o travar på kommando. Trevlig häst att ha o göra med. Även han knep 37 poäng på exteriören.
Efter detta var det dags att dra sig hemåt igen, hästarna lastades på och väl där hemma blev det gott både i glas och på tallriken. Hästarna fick en extra klapp och tack för i dag tanke. De skötte sig alla tiders.
På söndagen var det dags att axla tömmen bakom Docka. Gunnar har kört henne för skakelsläpa och timmerkälke. Pärlan gick som en klocka och det var en fröjd både för själ och sinne att uppleva detta. Såå otroligt lätt att handskas med, villig och med framåtbjudning som gav mersmak. Tack för det Gunnar !
Efter tack och adjö styrde vi kosan vidare till Linköping för ännu ett hästbesök, Solbergas Nordsvenskar med Eva och Rikard som hästägare tog emot oss hemma på gården. I hagen gick en underbar hästflock med sex nordsvenska brukshästar. Ett kortare tömkörningspass företogs med en av gårdens 1 åringar och vi avslutade besöket med gott fika i hästhagen. Mmm det där gav fler tankar att fundera över !

Fram på kvällskvisten blev det dags för Parel att lastas i busan. Rebecca och jag körde till Hörlösa på Öland där killen ska utbildas i ridningens grunder av Sylvia. Sylvia förmedlade köpet från Holland när Bengt o jag köpte Parel som 1 åring och det blev ett kärt återseende för alla inblandade.
Hemma sent på måndagsmorgonen var det bingen som gällde innan väckarklockan ringde. Tufft som fanken att gå upp, men det gick ju det med.

" Finn den väg som ger dig krafter genom livet !
– Undertecknad

Blir inga bilder. Windows live – fotouppladdningen – datorn och internet är inte kompatibelt ikväll tyvärr !

Publicerat i Okategoriserade | 5 kommentarer

Körhästar och ridhästar i salig blandning.

I dag söndag regnar det, inga jättemängder ännu, men det ska komma framåt dagen sägs det… Dagens övning skulle varit att ta släpan till Eksjö och Ludde för en stunds parkörning på stadens gator. Fabiola är en av Luddes många fina nordsvenska hästar och i par med Karisma går de jättebra. Nåväl, nu får jag hitte på andra aktiviter denna dag. I går körde vi en sväng till Vaggeryds Travbana. Där hade Jönköpings Läns Kusksällskap tre dagars tävlingar i dressyr, maraton och precision. Välarrangerat och över 80 hästar anmälda. Varenda stall var knökafullt och överallt var det hästar och kuskar. Gick där med kameran och drömde vilka vagnar som skulle kunna få följa med hem.  För flera hundratusentals kronor stod de uppradade en efter en. Transporter, bilar och hästbussar i alla regnbågens färger. Kul att se.
 
 
 
 Från hemmaklubben var det inga tävlande kuskar då alla behövs i funktionärsstaben men ett och annat bekant ansikte skymtades på kuskbocken. Ebbe Toresson från Blekinge tävlar med sin nordsvenska brukshäst Flisan bland alla smalbeningar (läs varmblod)  och de gör det alla tiders. En tredjeplacering i fredagens dressyr, Vinst i lördagens maraton och i dag avslutas tävlingarna med precision (konkörning) Bara att gratulera till superfina prestationer.Att vinsten kom på kuskens 50 års dag är ju inte heller fy skam.
 
Kvällen innehöll premieringsträning, skritt och trav. Uppställning och att stå still. Jag skrattade för mig själv då Karisma tydligt visade att " jag kan det här matte ". På hemvägen flög hon i traven… Härliga häst.
Grannes fina två åring, ett sto e. Kronprins 1946 är på inkörning hos Gunnar i Rude. ( dags att öpnna bloggen Gunnar !!)
Gunnar är märkbart överraskad över hur bra Tindra tar sig an de uppgifter hon ställs inför. Linor och däck var inte det minsta bekymmer. Inkörningssläpan drar hon som hon inte gjort något annat i sitt liv. Hästen är född i skaklarna som det brukar heta när allt går som smort. Nästa moment kan tänkas bli timmersax och en stock i skogen på banan eller timmerkälken. Kommer gå hur bra som helst. Tindra är till salu vet jag, Erland ska minska ned på sina hästar en smula och även hennes helbror som är tre år i år är till salu. Garp kan ni träffa på Norra Ljunga premieringen den 21 aug. i Sävsjö.
 
I veckan som gått har Parel startat sin karriär som ridhäst. Rebecca satt upp och härom kvällen tog vi oss en skogspromenad. Anette red fina Kulla-Prinsen för första gången, gick alla tiders och Sussanne red på sitt fjordsto, Ronja. Kameran var med och det blev en del kort tagna.
 
 
 
Dagens citat: " Du kan inte lyckas helt på egen hand. Det är svårt att hitta en rik och lycklig eremit " 
– Jim Rohn
Publicerat i Okategoriserade | 1 kommentar

Lurvan fyllde år…

– Men hej matte kommer du ?

Åhh en massa goda morötter på födelsedagen, mumsigt värre..

äta äta äta.. som är så gott..

vaa… det är la konstigt.. att man inte kan få ha sin födelsedagspresent i fred ???????

…lika bra att gå härifrån då..

..förlåt Pinglan.. va inte meningen å äta upp dina morötter du ..

okej då… men lite sur blev jag allt….

Publicerat i Okategoriserade | Lämna en kommentar

Sovmorgon

Finns det något bättre ord en lördagsmorgon ? S o v m o r g o n … Älskar det ! När väckarklockan surrat ilsket varenda dag i veckan som gått och man har tvingats masa sig ur bingen för att passa tider på jobbet så kommer då denna underbara sovmorgon på lördagen. Väckarklockan är heldöd, kissekatten sover utsträckt bredvid, en annan kan ligga kvar under täcket och njuta av en ledig dag. Då är det gött av leva.. Det allra bästa med att vara ledig är att slippa passa tider. Hela semestern har jag njutit av det. Man kan göra som man vill, gå upp precis när jag vill, äta frukost, lunch och middag precis när jag känner för det. Glassa i soffan framför tv.n en timme eller två mitt på dagen om lusten faller in. Hämta hästarna och hitta på något tillsammans när som på dygnet. Det är semester för mig, och !!  det bästa av allt: slippa svara i denna telefon som annars ringer oavbrutet på arbetstid 08-17.00 måndag till fredag.
 
Nu kurrar magen så frukost ska intagas. Hoppas ni haft en skön lördagsmorgon hittills, njut så mycket ni kan !
 
Lördagskramar !
 
Publicerat i Okategoriserade | 2 kommentarer

Ensam eller inte ?

 I kväll känns det tomt och lite ensamt allt ! Lyser inte i något hus runt omkring, förutom mitt egna då. Belysningen på stolparna vid infarten har slocknat. Solen gick ned 21.22, 13 minuter tidigare än förra veckan. Det är becksvart ute ! Bror min och hans familj har åkt söderut på bröllop. Guben har åkt på mc träff i Västervik. Grannarna är på Öland och väntas hem under morgondagen. Själv är jag hemma. Fast egentligen är jag inte själv och egentligen är det inte så ensamt. Mina vänner i stallet finns ju där.  Släppte ut dem för en liten stund sedan, de har fått stå inne några timmar för tork och lite vila. Både Parel och Karisma hade legat ned. De mullrade så mjukt när jag kom till stallet och tände ytterbelysningen. Spånig ända upp till örona var Karisma, Parel på sidan. Kulla-Prinsen saknar matte bestämt. Han är sig inte riktigt lik. Ingen som pysslat med honom de här dagarna nu, som Anette gör annars. Han kommer få sitt gos i morgon, det tror jag det.
Lade en grimskaft runt nacken och ledde ut dem till hagen. Fasen vad det regnar, blåser från sidan upp i ansiktet. Det är höst minnsan !
Från stallet följde Sigge med och vid köksdörren väntade Tiger och Skrållan så nu är jag inte ensam inne längre.
 
Tiger även kallad Bubben när han pratar som mest.
 
Sigge Bus
 
Skrållan även Murran vissa dagar
 
Senaste familjemedlemmen, Missan är ute på turné, har så varit i tre dygn nu så hon väntas inte hem ännu på ett tag. Hon tar sina lovar mellan varven.
Älskar mina djur. Ett liv utan dem är inte värt att leva.
 
En arbetsvecka är slut. Den första efter semestern. Gått så där, åkte på värsta förkylningen under förra söndagen och hela veckan har jag snorat, fräst, nyst, hostat och käkat Ipren. En släng av febertopp hade jag några dagar men det gick över tack o lov. Inget kul att vara krasslig. Tar så mycket på ens energier.
Att hitta tillbaka till arbetstempot var då inga svårigheter. Efter första dagen gick hjärnan på högvarv igen och det kändes som tempot gått i 200 knyck. Hade en stilla tanke att allt som jag fick under dagen i arbete skulle utföras samma dag. Det sket sig dag 2 !!! Jobbet är sig likt – och det är väl för väl det.
 
I morgon väntar lite av varje. Retur av press och balvagn. Lämnande av ensilageplast. Hämta vagn förhoppningsvis. Lite hästjobb med så klart. Vädret ska ju hyfsa till sig, så då får man vara glad för det lilla ! Regnar väl igen efter lunch….
 
Jaha nähä…. dags att inta horisontalläge.
Godnatt Sverige !
 
Publicerat i Okategoriserade | Lämna en kommentar

Min tavelvägg

För tre år sedan startade vi upp något som vi kallade CAMP Nordsvensk och förra året var vi hos Carina Arvebrink som bor i Torp, Rydaholm. I hennes matsal fanns det en hel vägg full med vackra inramade porträtt på hästar, diplom, intyg, rosetter m.m m.m. Detta tyckte jag såg så himla trevligt ut att jag har börjat med min egna vägg.
I hallen har jag så smått hängt upp mina körintyg, Karismas fina treårs diplom, några rosetter m.m. Allt som har med mina älskade hästar ska få en plats på denna vägg är det tänkt. Stora som små tavlor, försöker ha ramarna i någolunda samma kulör, mörk valnötsfärg.
Rätt som det är sätter jag mig i stolen och kikar på väggen. Det ger må bra känslor och det är så mycket roligare att ha allt på väggen än samlat i någon plastficka på skrivbordet. Är så tacksam för mina hästar.
 
 
Fina tenntallriken som jag fick av Föreningen Nordsvenska Hästen i Jönköpings län efter att Karisma blivit bästa treåring 2009 och ring 1.a på premieringen.
 
 
Publicerat i Okategoriserade | Lämna en kommentar

En hästutflykt i goda vänners lag.

Väckarklockan brummade igång. Sneglade lite med ena ögat åt vänster, 06.45 visade den. Kan dra mig till 07.15 men inte längre… Upp och på med kläderna. Ned till stallet och fram med spann, såpa och vattenslang. Promenadvagnen skulle tvättas. Hela året har den stått i vagnboden och i dag skulle den få luftas igen, och då måste den ju vara skinande ren ! Höskullen ligger över vagnboden och med ett antal springor i de gamla takbräderna var det en hel del bös som ramlat ned. Gamla lakan hade fångat en del, men inte allt. Sopade först av allt det lösa dammet med en mjukmjuk borste. Sedan med en mirakeltrasa ( de är attans bra till det mesta) och såpvatten återgick den till sin forna glans allt eftersom. 1½ timme tog det hela sedan var det läge för frukost.
Från altanen såg jag när Peter med Igor i släpan från Sya Hästskjutsar kom körandes ned mot stallet. Igor är en nordsvensk bruksvallack 11 år e. Granat 1758 som skulle vara med i dagens vagnsutflykt. Kom med häst i transport gjorde även körkarlen Ingvar "Ludde" Lundin från Eksjö. Med sig hade han Fabiola. En märr som är så trevlig att köra. Ett stabilt lynne och perfekt att sätta jämte unghästen i parkörning. Emma och Jussi körde med Loke i en smålandstrilla och jag hade med mig Julia på 8 hjulingen efter Karisma. Peter och Igor körde gummihjulsvagnen och Fabiola drog promenadvagnen. När alla anspännt drog vi oss så sakta mot Målegärde. Karisma gick i täten hela rundan och för att bara vara fyra år sköter hon sig sååå himla bra. Är så glad över min älskade häst !
Efter Målgärde kom vi till Snarebo med dess berömda stenmurar. Turen gick vidare till Blankefall och en sträcka på landsvägen och asfalt hanns också med. Genom Kättstorp och vidare till Bokedungen där Martin med flera hade grillen igång för korv och bröd. Här var det fikapaus och hästarna fick en välförtjänt vila och en giva hö. Vi tvåbenningar grillade gott och fyllde på vätskenivån. Efter trevlig samvaro var det så dags för anspänning igen. Karisma, Fabiola, Igor och Loke tog plats mellan skaklarna och vi fortsatte vägen hemåt till Hult och Stall Frimansgården.
 
 
 
 
 
 
 
 
Lycka för dagen: Hästhagen full med smultron !
Publicerat i Okategoriserade | 3 kommentarer

Utrensning i garderoberna och arga getingar.

Det är inte klokt vad mycket man sparar med åren. Tänker på alla kläder som samlas på hyllor, i lådor och på galgar i klädkammaren. Har inte haft någon egentlig genomgång de sista 5 åren !!! I kväll bestämde jag mig, nu är det dags. Varenda hylla med gamla kläder fick sig en genomgång. Det som inte är använt det sista året åkte med. Sedan skiljde jag på tröjor och brallor som jag kan gå i här hemma till vardags när det är jobb på gång. I en kartong hittade jag bl. a mors klänning som hon hade den 6 juli 2002. En speciell dag. Fattar inte att jag kan ha samlat på mig så mycket, framförallt tröjor i alla de former och färger. Från mitt gamla jobb hade jag säkert 10 stycken pikétröjor. Till varje konferens eller personalaktivitet skulle det alltid broderas upp en ny tröja. Nu är alla utsorterade tack och lov. Kasse efter kasse fylldes på, ett 10 tal blev det. Två varma skinnjackor går också till UFF conteinern i morgon måndag. För varje nytt plagg som går in i garderoben ska ett gammalt ut sägs det – får väl börja anamma det nu.

Goa Julia ville ju också hjälpa till, men det var för tungt och alldeles för högt tyckte hon. Faster hjälpte till och Julia drog i handtaget.

I dag har hästarna flyttas till annat bete, hovis tyckte det var väl runda och varnade för fång. Dock upptäckte vi jordgetingar i kanten av nya hagen. I ett stenröse där vi satte ned jordborret kom de som projektiler. Sju stick på ena benet blev det. Usch vad ont det gjorde ! Tidigare på förmiddagen upprepade sig händelsen igen. Då var de också i ett litet mindre röse där vi borrade. Jag trampade precis i jämte och det stack till som fasen ! Tog inte lång tid innan jag var därifrån. Otursdag i dag känns det som. Bäst att gå och lägga sig !

Var försiktiga där ute !

Lämna gärna ett litet avtryck i gästboken om du vill – alltid kul att se vem som hälsar på här på spacet.

Publicerat i Okategoriserade | Lämna en kommentar

Njuter

Inkommen för en liten stund sedan. Hämtade Karisma i hagen, selade och anspände för skogsvagnen. Lugnt och stilla. Parel o Kulla-Prinsen stod vid insläppet och tittade på. Gav ett litet röstkommande och pållan skrittade iväg på lång töm, ut på landsvägen. Inte en bil, inte en motorcykel, ljudlöst kändes det som. Det enda som hördes var klappret från Karismas hovar mot asfalten och tidiga kvällens regndroppar som föll från löven. Frisk och syrerik luft som doftar ljuvligt från grannens stora träd.
Tar flera djupa andetag och låter allt komma in. Fortsätter framåt på byarundan. Gör några halter och tränar på backning. Möter en bil, kör sakta förbi och jag hivar som tack. Vi går förbi ett ställe med en del små byggnader och diverse att titta på. Karisma frågar – ska vi förbi allt detta ? Jajjemen svarar jag och så går vi efter några ytterliggare frågor… Lägger ännu en gång märke till hur det droppar från träden när jag sitter där på stockarna på vagnen. Rogivande och jag njuter för fullt.
Rundan närmar sig slutet och vi är åter hemma på stallplanen. Parel står och väntar på oss – gnäggar välkommnande som alltid.
Ännu en kväll i hästarnas tecken och jag mår som bäst.
Publicerat i Okategoriserade | 5 kommentarer